Przejdź do treści

YouTube jako narzędzie marketingowe dla wszystkich

BLOG - drone x vision - Youtube jako narzędzie marketingowe

YouTube jako narzędzie marketingowe

Nikt już nie ma chyba żadnych wątpliwości, że internet to idealne miejsce do promocji swojej marki, a bez strony firmowej w sieci ani rusz. Można więc śmiało powiedzieć, że kogo nie ma w internecie, ten de facto nie istnieje. Jest jednak jeszcze jedna strona medalu, a mianowicie media społecznościowe oraz wszystkim znany YouTube. Serwis ten wraz ze swoim pojawieniem się, na nowo zdefiniował nasze życia, a początkowo jego czysto rozrywkowa rola ewoluowała w coś znacznie poważniejszego. YouTube obecnie to bardzo potężne narzędzie marketingowe, która każda szanująca się firma powinna wykorzystać do promocji marki oraz zbudowania swojej własnej społeczności.

YouTube jako narzędzie marketingowe, czyli niezliczona ilość zalet

Tak naprawdę można je wymieniać w nieskończoność, gdyż możliwości wykorzystania serwisu wciąż się poszerzają. Już w poprzednich kilku wpisach wskazywaliśmy, że siła video marketingu współcześnie ma największą rację bytu. Wiele osób, zamiast czytać artykuły po prostu woli obejrzeć film mówiący o tym samym temacie. Dlatego też materiały video cieszą się bardzo dużą popularnością a przede wszystkim większą skutecznością niż ich tekstowe odpowiedniki. Stworzenie filmu w formie nienachalnej reklamy i umieszczenie go w serwisie YouTube może przynieść sporo korzyści firmie. Przede wszystkim ta forma promocji „nie narzuca się” użytkownikowi, a w dodatku buduje autentyczność. Innym ważnym aspektem w tym kontekście jest możliwość targetowania, co oznacza, że materiał video ukaże się osobom, do których chcemy dotrzeć oraz którzy są zainteresowani tego typu treściami. Warto w tym celu podjąć współpracę z profesjonalistami, gdyż zadbają oni o odpowiednia jakość nagrywanego materiału, a także stworzą ciekawy koncept.

Współpraca ze znanymi osobami może Ci tylko pomóc

Na pewno słyszałeś już określenia youtuber lub influencer. Osoby te przez lata budują swoje społeczności, które z kolei obserwują każdy ruch swoich ulubieńców. Podjęcie współpracy z youtuberem lub influencerem może przynieść Ci więc wymierne korzyści w postaci zwiększonego rozgłosu oraz promocji Twojej marki. Najważniejsze w tym kontekście są zasięgi oraz grupa docelowa, do której chcesz dotrzeć. Więc przed podjęciem ostatecznej decyzji zastanów się dwa razy, czy dana współpraca będzie opłacalna.

Kanał firmowy na YouTube? Oczywiście, że tak!

Wykorzystanie zasięgów innych osób to jedno, zbudowanie własnej społeczności to drugie. Podstawowym narzędziem marketingowym w sieci Twojej firmy może być stworzenie kanału firmowego na YouTube, na którym będą pojawiać się regularnie materiały m.in. na temat życia przedsiębiorstwa, nowych produktów czy też nowinek z Twojej branży. Ważne jednak, by zachowywać przy tym autentyczność oraz nastawić się na długoterminowe działanie. Tak samo jak w przypadku materiału reklamowego, warto podjąć stałą współpracę z firmą, która pomoże Ci w opracowaniu całej koncepcji kanału, a także zapewni wysoką jakość nagrań video oraz montażu.