Przejdź do treści

Budowanie własnej marki

Facebook

Budowanie własnej marki

Tworząc firmę, którą chcemy dotrzeć do jak największej ilości potencjalnych klientów musimy pamiętać o niezwykle ważnym elemencie marketingu, jakim jest budowanie własnej marki. Branding polega na wdrożeniu konkretnych działań, których celem jest budowanie świadomości, rozpoznawalności, a także wizerunku wśród swojej grupy docelowej. Zależnie od specyfiki branży, działania te mogą mieć różny charakter. W tym artykule dowiesz się więcej na temat najbardziej popularnych i cenionych działań marketingowych, które cieszą się najlepszą skutecznością.

Elementy budowania własnej marki

Najważniejszym elementem przy zakładaniu każdej firmy, bez względu na jej specyfikę, jest oczywiście nazwa i logo. Warto, aby wspólnie były one spójne z charakterem działalności i nawiązywały do niej. O ile nazwa to często formalność przy składaniu dokumentów, logo staje się naszym symbolem, z którym klienci będą nas identyfikowali. Ważne jest więc, aby było proste, niezbyt skomplikowane, ale także skutecznie zwracało uwagę odbiorcy. Bardzo popularną praktyką wśród dzisiejszych start-upów jest tworzenie logo humorystycznych, zapadających w pamięć. A o to właśnie chodzi w budowaniu własnej marki i jej świadomości wśród grona potencjalnych klientów.

Kolejnym elementem są wszelkiego rodzaju akcje promocyjne. To, czy klienci wybiorą nasze produkty i usługi w głównej mierze zależy od tego, jak bardzo rozpoznawalni jesteśmy. Niewiele osób decyduje się na skorzystanie z oferty firmy bez minimalnej jej znajomości. Dlatego stańmy się widzialni – reklama internetowa, radiowa, telewizyjna czy nawet w formie zewnętrznych billboardów, plakatów, ulotek czy oklejonych reklamową folią samochodów - wszystkie te działania sprawiają, że stajemy się widzialni, a następnie rozpoznawalni. W ten sposób kreujemy wizerunek własnej marki wśród bardzo szerokiej grupy odbiorców.

Nie zapominajmy także o świecie wirtualnym, w którym w dzisiejszych czasach nie stworzyć swojej strony czy profilu w social mediach to prawdziwy grzech. Warto skupić się nie tylko na założeniu witryny, ale także wszelkiego rodzaju działaniach, dzięki którym możemy pokazać serce naszej firmy. Regularnie publikowane filmy video oraz zdjęcia w mediach społecznościowych pozwolą nam dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów, a na tym właśnie polega budowanie własnej marki!